Friday, June 17, 2011

menulis itu boleh jadi senjata

a man who decides to change on 12th hour dies 0n 11th hour
subhanallah..
sejak bace petikan ini tah apsal kepala asek pk juga mengenai diri sendiri
mule2 x paham pon kenape si hlovate cakap ayat ni
kenape 11th hour mati?
bile da go tru, baru tgkap ape die nk cakap
umo da 20 tahun tp ape yg da dibekalkan?
keputusan spm?duit simpanan bertimbun?tolonglah siket pon Allah x pndg
seorg muslimah sejak lahir maknanya sudah 20 tahun laa saye menjadi umat Rasulullah
bibir mengakui cintakan Nabi
tp perbuatan mungkinkah selari dengan ape yg disuruh?
astaghfirullah..iman manusia turun naik..mudah je nak bagi alasan kalau dah diri sendiri punya nafsu jadi musuh utama..
malu..malu dengan muallaf yg terpaksa terkapai2 mencari hidayah..kita ni selesa sgt kan?
sampai bile nk jadi mcm ni..bile nak adekan anjakan paradigma ni..
pagi td baru dengar anak kawan mak meninggal dunia..muda lagi lebeh kurg baya2 along (bout 28 years old)
dah laa nnti ade soalan, waktu mudamu, apa yg kau kerja kan? mati, nk jawab ape ni?
ya Allah x tau kenape rase takot sgt ni
:(


"Oleh itu, takutilah kamu akan (kemurkaan) Allah dan taatlah kepadaku. (Asy-Syu'araa' 26:131)


p/s rindu dengan usrah dan RS kat tangga 7..together we make a change..mutabaah amal mayb?

mismiza



2 comments:

AKU_NAJMI said...

mija...which hlovate piece u've mentioned about...?

miza said...

contengan jalanan :) have u read?