Thursday, April 5, 2012

bulatan gembira :)

alhamdulillah alhamdulillah ya Allah syukran ya Rahim..rasa tak ada perkataan yang dapat digambarkan dgn kata-kata apa lagi ataupun bahasa apa lagi utk describe perasaan malam ni.sebasah bumi Belgaum yg sudah 6 bulan kering tanpa cucuran rahmat dr langit, mcm tu juga basah nya hati malam ni. alhamdulillah. selepas sitting last ahad hari tu, terdetik untuk merubah rutin harian. dengan niat nya untuk menguji kesediaan diri sebagai seorg yg insha Allah sudah pun faham, dan juga untuk menguji adik2 (yg hanya Allah sj yg tahu betapa sayangnya saya kat mereka) untuk menerima boleh x bulatan gembira dibuat di tengah2 minggu. sejujurnya betapa gementarnya hati utk tunggu tiba nya hari rabu. masa hantar sms ajak berdating, fikir dua tiga kali betul ke nak buat tgh2 minggu ni. sebelum uji adik2, sebenarnya saya sendiri da ready ke?hmm..diri sendiri pon pelik, eh kenape nervous semacam ni? kan dah biasa bercakap..n i really dont have the idea why..

balik dr kelas pukol 5, cepat2 cancelkan appointment massage then solat..Allah indah nya solat dengan iringan bunyi hujan :') then buat triffle, lepas tu denga recording ustaz salam mengenai mukadimah fi zilal.. sungguh bertambah cuak bila dpt tahu tersalah print fi zilal..Allah..betul2 kene uji dengan perasaan sendiri..

pukol 9, after solat isya` terus bergegas ke rumah cik amirah..hanya berbekalkan tawakal. "Allah je yg pegang hati ".

dimulakan dgn sahabat saya as MC. kemudian bertanya mengenai kehidupan.cliche.mmg cliche tapi bg saya itulah beza nya ohana dengan forum perdana. dr situ sy tahulah apa yg adik2 saya rase, lalui, hadapi etc. alhamdulillah rata2 bercakap pasal endblock. jujur, sy sedang diuji dengan result. yes, Allah akan uji apa yg kita ckp. redha saya sedang diuji. menerima result yg sama. alhamdulillah sama, drpd menurun. kan? :)

tadabbur surah Al-Hadid, sgt tepat. sungguh Allah lah yg pilih dan apa yg berlaku tadi dlm ohana sungguh Allah yg rancang. sebab itu saya rasa sgt manis. terima kasih ya Allah. terima kasih adik2. tangisanmu mmbuat kan hati rs lebih bersungguh2 utk sama2 memahamkan kalian dgn kefahaman Allah. teringat kakak cakap, bayangkan kita sedang bercakap dengan cermin apabila kita sedang menyampaikan. ikhlas. tegur diri sendiri. Alhamdulillah formula menyampaikan yg sgt berkesan.




p/s hujan, esok turun lagi eyh? saya rindu ^^


missmiza

No comments: