Wednesday, July 6, 2011

inevitable

x dpt dielakkan
mungkin satu lumrah
mungkin satu minat
mungkin satu bakat terpendam
haha
bukan sengaja nk menyebok
tanah tumpah darahku mesti laa kena ambil tahu
bukan sebab kan darah org muda kate org dolu2
tapi sebab tanggungjawab mungkin
mungkin sebab inilah definisi patriotik zaman sekarang
sebab sayangkan negara la sy x mahu hak saudara2 sy terus diceroboh
jujur saye x suke beliau
wah masih ade hormat sbb menggunakan "beliau"
jujur saye rase die x syg negara, x syg bgsa, x syg agama
saye ckp mestilah sebab sy syg
sy belajar kat cni sejak 4 tahun, tp beliau dibesarkan di oversea..jd bole sgkal sape lagi syg negara?
jjur sy sedih tgok cerita hati malaya..part tunku abdul rahman mohon bantuan rakyat utk ke london..kalau itulah beliau, x perlu mcm2 propaganda pon saye dengan rela hati menyokong..
saye bukan menafikan ketokohannya
saye juga bukan menyokong kepimpinannya
maaf
beliau naik tanpa sebab
menjadi pemimpin tanpa bersusah payah
mungkin inilah sebab nya
mungkin je, hanye pendapat peribadi
x tahu kenapa sy x bole nk buat2 x ambil tahu hal ini
mungkin budak sebaya 20 tahun yg bace ni pk..apela budak ni nk sebok2 pasal bnde ni
hmm..kan tahun depan kita da ade kewajipan memilih pemimpin?
sy bace paper bukan nk tahu isu semasa
sy bace paper nk tgk ape lagi agenda nya
maaf lagi sekali
kenape beliau x menonjolkan diri dlm program2 islamik eg. imam muda, alkuliyah etc
tetapi beliau akan menonjolkan diri dlm kumpulan anak2 muda utk tonton bola, konsert
merapatkan hubungan pemimpin dan rakyat?
seiring x apa, sy pon x kan buat muka jelik setiap kali muke beliau dan pemaisuri hati beliau keluar dlm berita
secara halus, negara ni da mcm mengamalkan islam liberal
nk jadi mcm indonesia ke?
x lame lagi kena gempa2, nak ke?
ingat, bencana Allah turun kepada semua, bukan sj kepada yg berdosa
bile rakyat bersuara, kurunglah natijahnya
bila rakyat memberontak utk menyampaikan suara, dilucutlah semua jawatan dan gelaran, disita kedai2 dan lesen perniagaan..x profesional langsung
tak ape, itu dunia
jujur saye x nmpk islamik nye pihak sane
program permata bagai oleh isteri beliau
apa yg diajar? hafal quran?
pergi lawatan atas nama negara, tibe2 keluar paper anak nya garaduate kat sane, anak nye bertunang d sana..
eh awak pkai duit kami pergi graduation ank?
skarang projek bina cable car pulak ke batu caves atas alasan pelancongan
ya Allah..x tahu ke ade saham tu wahai inchi pemimpin
oh lupa..gagasan 1bla3..
ahha..btw ade ke pmmpin pihak cni kawen artis?
and ade ke pemimpin pihak sana tulis buku agama?
media, sudah2 laa tu bias
tahu awak dpt keuntungan besar promote pihak beliau
tp itu x kekal, keuntungan akhirat yg kekal

salah satu drpd 7 golongan yng mendapat naungan Allah adalah pemimpin yang adil
bukan senang nk jadi pemimpin
sbb tu jgn hanya tahu fight utk kerusi meja bagai
mungkin perlu dimulakan dengan keluarga
inchi pemimpin btolkan keluarga dlu bole x?

klik sini dan sini
demostrasi itu harus, provokasi itu haram
jgn denga sebelah pihak
judge pkai hati, bukan akal
wallahualam


p/s sahabat cerdik pandai, mesir dah buktikan mereka mampu..jom kita pulak :)
mismiza



3 comments:

syem said...

tgkap bdk ni..haha..

miza said...

cpt3..haha

Nurul Wahida said...

T_t bila baca. realiti mesiaku.T_T