Thursday, September 23, 2010

ini entry panjang

24sept 1991, a girl was born on that day.menurut sijil kelahiran, ak kua melihat dunia pukul 8 pagi..ohh semoga terang hati lahir pg2 :)

menurut bondaku, ak menggelongsor kelua tanpa tangisan..haha..bisukah?kata doktor bertugas..lalu dipukul2 montotku, maka menangislah ak kemudiannya..satu fakta penting, bondaku pula hr lahirnya keesokan hr,25 sept..bole laa kalo nk perasan skjap2 tu, ak ni adiah utk bondaku..hahaha..nk termuntah! =p

itu crite lahir..kemudian ak dibesarkan di rumah sewa indah permai yg ak pon x ingat mcm mane rupe bntuk nya..ade satu case yg jd mse umo lebih kurang 4bulan, menurut bondaku lagi..satu malam ketika ak sedang disusukan smbil berbaring sbb nk tido laa, mase tu ak dikatakan senyap, x berespond..bonda pon cuak, dan ayahanda bersama bonda trus mmbawaku ke klinik..tp doktor tu kate saya comel sgt..die x brani nk treat..ade ke cmtu..haaha..lalu mereka cpt2 bawak ak g spital mua..bleh laa bayangkan tym tu msti da pukol 1 or 2 pagi..haih..menyusahkan laa saye ni...ok smbung, doktor trus bawak g masuk wad kcemasan..lame juga tunggu, bak kata mak, tbe2 denga laa baby yg comel yg diceritakan td (haha) menangis melalak2..dan doktor klua mmbawa sebotol susu yg kata nye x masok prot ak, tp tersangkut dekat paru2..doktor kate salur penafasan ak sempit, x bleh minum susu smbil baring..ntah ape kait..haha..sejak2 tu, mak pon menjaga rapi laa..hehe..tp3..lepas2 kua spital tu, tatau laa gap nye brape lame, tp yg plg ayah ingat, mase tu jumaat, sbb ayah terpakse ponteng smyg jumaat mase tu..hehe...ayah tbe xcited nk bg ank bongsu nye ni mkn wpun br 4 bulan..hek3..die pon bg ak mkn biskut yg leh cair2 kan tu..skali suap ak gelak dengan cute nye..haha..due kali suap, btambah comel, masok 3 4 kali suap, trus diam..lalu sejarah lame berulang..hahaha..ak kne bwk balik ke spital tu..mak kate, doktor siap ckp, "la hamiza, tersumbat lagi?" hahaha..x bleh bla..hahaha..ak pon kne tahan 8 hr kat ctu smpai mak kate ak jd sgt sihat sbb dilayan ole nurse2 mude yg msti skrg da tue dah..hek3...itu laa crite nye mase baby..menginjak masok umur 2 ke 3 taun..ak kne sawan plak..hahahaa..x bleh demam sket, mesti kene tarik..pastu 3 4 taun, kne sembelit plak..hak3..skrg ak plak nak tergelak bace..ape ntah masalah hamizah adnan ni asek nk kua masok spital je mase kecik..



wah..

skrg dah 24 sept 2010

alhamdulillah..tcapai usia 19tahun..panjang jugak laakiranya..kalau dikira dosa, agak2 da brape kati?atau dozen?atau tan? emmm..alhamdulillah jugak, skrg ak da jarang sakit..mak kate, dlu tu asek masok spital mungkin sbb nnti nak keje kat spital kot? haha baiklah mak...

dan skrg ade di ktt..berusaha menjadi student medic suatu hr nnt..amin



dear noorhamizah adnan, slamat menginjak usia setahun dekat kepada kematian :)




p/s saye harap taun depan dapat sambut kat india :)





mismiza

1 comment:

syem said...

smoge trcpai impian mu =)